Hemmapul

Tog tag i att sätta upp dom målade hyllorna i flickornas rum, Skönt att få upp sånt som inte ska lekas med som sparbössa snäcksamling etc. Hittade ett stort lila babelfat på en cervera outlet, det fick assistera som kakfat åt mina hemsydda bakberk! För den uppmärksamme har jag ett lika i köket, jag flyttar inte runt för fotografering =) Fast det är ett litet, har oxå ett stort svart, bara älskar dom sakerna! Går att köpa på www.favoritsaker.se





Jo, börjar kännas bra. Nu ska det till lister, dörrar till garderoberna och en tapetvåd som jag felräknat, beror på min nya sjukdom afasidemens *S*
Vet inte riktigt hur vi ska göra med golvet ännu, vi har pratat om att måla men det känns lättare med laminat. Såg nu i nya IKEA katalogen att dom har fått in ett nytt golv med ljuddämpning och eftersom tjejerna har rummet rakt över v-rummet kanske det inte skulle vara så tokigt, vitt blankt var det oxå...

Ossie har fått sin tavla i sin lilla hörna, längtar tills det blir rust i vårat rum men det är mycket som ska fixas innan.



Passade på att fota lite i v-rummet oxå. Jag har haft dille på lime ett bra tag nu och trivs jättebra med färgen men filurar på att byta till något murrigare nu över höst och vinter, har fastnat väldigt för blå, klarblå, turkos och marin. Tillsammans är det såå snyggt. IKEA hade fått in mycket snygga tyger i dom här färgerna så  det bränner i arslet på att åka in och handla och sy kuddfodral och kanske tillochmed nya hissgardiner. Vad tror ni skulle det bli bra?





Favvolampan passar inte alls in nå mer, unrar om man kan spraya den vit eller svart och sy en ny kjol till den?! Borde inte vara så svårt, men kanske synd att förstöra orginalet?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj å jag som tycker att lampan gör hela rummet, precis som den är ;-)

2009-08-16 @ 11:04:56
Postat av: Linda

Å jaaa kör helt klart på det som du har tänkt dig, det kommer att bli skit snyggt :) kika in hos decoratemebaby.blogg.se....



Gud va ni är duktiga som har så många barn och även är stöd- & avlastningsfamilj.. KANON :):)

(Hoppas att du inte tyckte att jag var nyfiken :S..)

Det vill jag att vi blir oxå.. Vi har ju Alicia ganska ofta och fungerar som stödfamilj men inte på papper....



Golvet från Ikea låter klockrent, bara att handla :)..

Älskar oxå babelfaten, fast jag har bara ett stort vitt :(......

Måste säga det igen.. Du imponerar.. :):)

2009-08-16 @ 12:33:03
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Helene

Tycker faktiskt lampan e snygg !!!! å blåbärstårta eller vad vart de.. min sambo älskar blåbär...ge mig recept så jag kan impa lite;)

2009-08-17 @ 21:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0