Julgranen

Årest största miss!!
När jag skulle hämta min guldförgyllda låda med julgranspynt, upptäckte jag att jag vid förra årets julstädning ställt in lådan i matkällaren med jordstampat golv.. I lådan fanns halmpynt och annat organiskt material, gissa hur min låda såg ut och luktade. Jag har varit mycket förtvivlad över detta, hela lådan fick slängas!! Låg en hel dag i soffan i fosterställning och grät, ungefär lika mogen som hon som grinade över en borttappad kundvagn på ullared om ni såg det!
Tog mig iaf i kragen och for till rusta och panikshoppade provisoriska julgranspynt och hittade kulörta (kräks) eller iaf blå ljusslingor hemma, som fick agera belysning! Får väl ut och handla nu på rean och fylla upp igen. Förstår ni flera år av samlande och fina prismor och stjärnor och kulor..



Så här såg den ut på självaste julaftonen, odekorerad längst ner pga 6månaders bebis i gåstol. 3,5åring som ommöbelerar pynt i granen inkluderas här också.

Jag som skrytit om min gran och mitt pynt får stå i skamvrån för att jag inte kunnat räkna ut konsekvens av jordkällare+halmpynt+1år=mögel

Nästa år blir det ny gran oxå, för den här har defenitivt gjort sitt!

Kommentarer
Postat av: Nina

men neeej, Lina! vad tråkigt, förstår helt klart din besvikelse..



men jag tycker att granen blev fin ändå!



julkram! <3

2009-12-25 @ 11:14:31
URL: http://ninadays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0