Städa städa städa

Jaha nu har man fått ytterligare ett inre utbrott av all denna röra.. Jag fattar inte, jag städar ta-mig-fan varje dag, flera gånger om dagen men nej, vi har norra europas rörigaste hem. Ordningsakuten var är ni?

Jag försöker organisera, lådor krokar, slänga, förvara, men min familj har nåt inbyggt ta-och-släpp-på-ett-annat ställe-än-där-det-ska-vara system.. SUCK! Jag med mina drömmar om perfekt ordning och ett vackert hem har kommit väldigt snett här i livet.. Hur gör man? Tips tack!

Irma har satt skräck i sin mor genom att ta ut ALLA kläder ur garderoben, och hälla allting i en hög på golvet, toppa med 2 stora lådor barbiesaker och 1 låda mylittlepony, om det i närheten finns andra potentiella saker kan dom oxå få vara med. I allt leker hon sedan och rör om allting så det blir LITE svårare att städa för mig, för när hon uppmanas säger hon kvidande -Jag har ont i magen.. (Gissa vad mamma har!)

Är det för att vi bor trångt som det blir rörigt eller spelar det ingen roll?

                                                         

Kommentarer
Postat av: Jenny Andersson

Fråga Tiina hon har bäst ordning av våra gemensamma bekanta, hihi... Själv är jag proffs på att ha det rörigt så jag är inte till mycket hjälp även om jag är uppvuxen i ett pedanthem så jag vet hur man gör i teorin, men hur kul är det att alltid ta av skorna när man ska gå och hämta nåt inne, alltid torka tassarna på hundarna och låta dem ligga och vänta en timme i tvättstugan, alltid bädda sängen på morgonen, storstäda i minsta molekyl till jul å midsommar, alltid diska upp minsta disk efter varje måltid, alltid ta bort efter sig när man fikat plus torka bordet och underlägget och putsa av kaffepannan....... Då skulle jag inte vilja göra saker för det blir så mycket merjobb bara man andas!!! Snyggt och fint - ja tack! Göra det som krävs för att hålla det så snyggt - neeeeee....i ett annat liv kanske!



Jag mutar mina barn med städpeng, man får ingen veckopeng här utan få betalt för att städa upp sitt rum istället! Gör att jag slipper plocka leksaker iaf.... plus att jag snor grejer de inte leker med och gömmer i ngn garderob för att det inte ska finnas för mycket att riva fram....



Puss J

2009-11-21 @ 18:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0