Vikthistoria

Ja min vikt har ju nuddats här på bloggen men inte helt exponerats, varför jag inte tycker att det är så skoj.. Jag har ju fått en del bihang efter graviditeter och annat hetsätande av godis.. =)
Men jag har också sagt att här inte ska läggas större vikt på ämnet i år utan det får komma om det vill! Jag skulle behöva gå ner ca 20kg, för att hamna inom normalvikt enl. BMI. Och jag har hittills tappat 5,1kg på 4 veckor, mycket skönt med tanke på att jag inte gjort stora förändringar! Försöker dricka vatten bara, har jag varit väldigt sockersugen har jag kunnat tagit ett glas saft! Inget godis, men har fuskat fyra gånger! Inget fikabröd förrutom kortspels-efterrätter. Inte särskilt mycket faktiskt och karaktären håller!

Men min otroligt duktiga make har ju kört sopp-diet, precis som min otroligt duktiga syster. Pasi är tappat över 16kg och syrran på 1år nästan 30kg!! (Inte soppa hela tiden) Går ju inte att vara annat än imponerad! Jag har hur som helst bestämmt mig för att göra ett försök! Rekomenderad tid är tre veckor och det känns lagom tid för ett sånt projekt. Känns som om man behöver en riktig spark i rumpan liksom! Jag har som första mål att gå ner 7kg till.. Så vad tror ni, ska karaktären hålla denna gång?? Kommer garanterat vara som sjuk den första veckan och känner mig lite nervös för hur allt ska fungera här hemma med städning, matlagning etc. Men hoppas att familjen ställer upp!

Håll tummarna för mig nu!


Kommentarer
Postat av: Linda

Du om ngn har karaktär så jag är helt övertygad om att det kommer att fungera.

Om inte, så är det bara att hoppa upp igen och ta ett nytt tag.

Jag tror på dig :) Lycka till :)

2010-02-01 @ 11:21:48
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Nina

klart du kommer fixa det, du kommer säkert vara superpeppad hela tiden, och pasi har ju gjort ett kanonjobb!



5 kg på 4 veckor och inte så mycket förändringar är ju suveränt bra det med! hejja dig! jag försöker ju åxå gå ner lite, vi får se hur det gått den här veckan :D



kramkram!



2010-02-01 @ 15:48:00
URL: http://ninadays.blogg.se/
Postat av: Josefine, Blåeld

Det låter tufft att leva på soppa... Skulle inte klara det, men skulle behöva göra något för at bli av med sötsuget...

Lycka till!

2010-02-02 @ 14:13:07
URL: http://blaeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0