Fiskpinnar

Jag vill slå ett slag för hemgjorda fiskpinnar! Det är egentligen hur enkelt som helst och såå mycket godare! Mina älskade döttrar sa idag att det var den godaste maten i hela världen, då blev mitt mammahjärta väldigt varmt.. Jag som nästan alltid serverar mat från grunden hemmagjord medans ungarna skriker efter pruppbullar (mamma scan), och OKsallad till matsäck..

Snabbt recept på Fiskpinnar:

Frysta fiskblock, släng in i kylen för upptining när du plockar fram frukost (Man minskar faktiskt elförbrukningen om man tinar saker i kylen, så gör 2 flugor på smällen =))
Skiva fisken i lagom stora bitar, vänd i mjöl, ägg och ströbröd. Precis i den ordningen, stek som vanligt, KLART!

Idag serverades det med hemgjord potatismos, egen currydressing och grönsallad!

Currydressing

2,5dl creme fraiche
½ rivet äpple
1tsk curry
några stänk äppelcidervinäger
salt, peppar
tabasco (om kidzen inte är hemma)
Rör ihop och ät!













Kommentarer
Postat av: Linda

Det här ska jag helt klart prova :)

Jag gillar oxå att maten lagas från grunden. Men jag suger verkligen på matlagning :( men gör mitt bästa när stumpan är här. Sen fuskas det lite när vi är ensamma. Men absolut INTE varje dag...

2009-10-22 @ 21:35:45
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det är så vi oxå resonerar, att vi inte bara gör det för oss själv utan även för folk runt omkring oss. Allra helst barnen..

2009-10-23 @ 11:15:15
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Therese

Det måste jag prova! Hoppas allt är bramed er! Hörde att din dotter leker med min syrra ibalnd :)

2009-10-23 @ 20:47:51
URL: http://mittlivsomtherese.blogg.se/
Postat av: Jenny Andersson

Mmmmmm.....lät gotteligott det där!!! Jag har provat att göra på laxbitar förut men det sågade ungarna så jag ska prova med fiskblock istället!! I dag blev det hemgjorda chickybits på samma vis fast med kycklingbitar istf fisk, jäkligt gott det med! :)

2009-10-28 @ 20:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0