Organisering

Jag är ju ständigt på jakt efter nya lösningar för att förenkla vardagen, där platsar organisering väldigt bra, men ibland stannar man liksom.. Just nu är tvätten en evighetsgöra, alla med barn känner nog igen sig.. *suck* Vi (läs jag) tvättar nu åt minst sju personer i veckan, vilket blir en del maskiner om dagen. För att inte tala om alla strumpor som ska sorteras och hittas.

Har funderat på att införskaffa en strumppool när barnen blir äldre och alla drar ungefär samma storlek, då kan man ha en tex en låda med gemensamma strumpor, bara svarta likadana. Då behöver man aldrig mer sortera stumpor!
Nu har vi en låda där alla omaka placeras och när det börjar sina så är det bara att dra fram lådan förslagsvis framför tv:n och sortera, fungerar oxå men det tar ju sin tid iaf!

I tvättstugan som är belägen i källaren och ganska ny, har jag köpt tre korgar modell lövkorg, jag ska fylla på med tre till, som jag sorterar allas tvätt i och sedan är tanken att var och en ska bära upp och lära sig stoppa in själv i garderoben. Nu funkar det så att det blir sorterat per rum så jag inte behöver sortera igen när jag tagit upp allt.

Vi har oxå några lådor i en hylla i tvättstugan för Färgat, Jobba-kläder (måla, bygga etc), Laga och Sortera strumplåda.





Jag ska se till att få upp fler hyllor och lite sånt där nere oxå..





Kommentarer
Postat av: Therese M

Kan du inte komma och fixa min tvättstuga också... Då menar jag både tvätt och stil, det är ju bara att gå förbi när du lämnat till skolan och 3-4 maskiner här märks väl nästan inte för dig din stackare... =)

2009-09-03 @ 21:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0