Stressiga vardag!

Ibland blir jag galen rent ut sagt! Funderar om livet verkligen ska vara så här, dag ut och dag in.. Jag är stressad när jag vaknar på morgonen och när jag lägger mig. jag måste skynda mig att sova så jag hinner med nästa dag, skynda med det, hinna göra det där.. Pasi drar och jobbar och jag har Ossie hemma och Irma ibland, hinna jobba när han sover, hinna tvätta städa och handla, Alla kommer hem, laga mat, skjutsa runt, Pasi åker på loppisen och donar, hinna äta tvätta igen städa och bada ungar, och just det jobba måste hinnas med.

Det finns ingen om helst tid för Lina, hur gör man? En del är ju ute och roar sig varenda helg?! Hur får ni ihop det? Är det bara att acceptera och gå vidare? Kanske jag har dragits med av denna jobbiga period i det här syftet oxå, men  ibland funderar man vad man gett sig in på! Jag älskar min familj och värderar den högre än livet själv, men Tänk vad skönt att kunna läsa en bok.. Ensam..

Jag har faktiskt bokat in några själv-tider framåt! Jag är bjuden på tjejfest på lördag och ska faktiskt för första gången på 1½år gå på systembolaget. Stort!
Den 20:e ska jag och Emma gå och se Kay Pollak, Att välja glädje! Ser mycket fram emot den föreläsningen och har hört att det ska vara mycket inspirerande att höra honom prata.
Ska på dom här två själv-tiderna suga till mig energi, så passa er som är i närheten då, så jag klarar spinna på några månader till!


Kommentarer
Postat av: Jenny Andersson

Du bruden hur var det där med att sortera bland sina "måsten" ;)



Man måste inte bada barn kväll ut å kväll in

Man måste inte stryka tvätten

Man måste inte byta lakan titt som tätt



Man väljer de "måsten" som känns viktigast och resten får bli lite på halvsju för att få tid för den där boken som man vill läsa!



Våra bilar har inte städats på en evighet och är jätteskitiga inuti men hellre det än att inte hinna njuta. Väl uppe på molnet kommer man nog inte sitta och se tillbaka och ångra att man inte städade bilen lite oftare, hähähä...



Kram J

2010-04-12 @ 21:06:56
Postat av: Emma

hej kaj hallå börje det kommer bli trevligt på tisdag =)

2010-04-15 @ 22:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0