Trök trök

Den här veckan är en riktig trökvecka! Är så uppstressad över jobbet och bokslutet som måstes göras så snart som möjligt. Inte för att det är trökit, tvärtom jag tycker att det är jättekul! Men allt annat... Stella var sjuk igår och Ossie idag, lr han har trökat länge nu.. vaknätter är mer regel än undantag! Man sover en kvart vaken en kvart..

Så mina dygn ser ut så här: vaknar, bubbar runt på kinkpelle eftersom det låter som om brandlarmet går när jag sätter ner honom, har jag tur kan jag ha datorn brevid mig så jag kan uppdatera mig, försöker värma gårdagens rester och äta, hämtar tjejerna, fixar mellis, bubbar på Ossie, Pasi kommer hem och tar Ossie, försöker uträtta ärenden, lagar mat, jobbar, nattar barnen, somnar i soffan, blir väckt, går och lägger mig, vaknatt, om igen..

Humöret dalar, huset håller på att förvandlas till Forsbackatippen, mitt ansikte passar mycket bra ihop med Alice Cooper, tuttarna ser ut som uppblåsta och urtömda bag-in-box förpackningar, längtar efter en hel natts sömn...

Åh vilket deprimerande inlägg det blev! Jag som själv ogillar att läsa om folks problem, precis som om man inte har egna!

Kommentarer
Postat av: Jenny Andersson

sänk kraven gumman! Du har bebis i huset och han är bara krånglig bebis en stund i livet, så skit i allt som går att skita i för en period!! Låt huset vara forsbackatipp och gör bara minsta möjliga, det är mitt tips. Det är för sådana här perioder som gud uppfann donken och mamma scan. Och ingen dör av att ha skitiga stumpor en dag extra eller sova i obytta sängar ;) Det är inget kul att ha det så, men för en period kan det vara bra för överlevnaden!



Tips från coachen :P

2010-01-28 @ 15:37:56
Postat av: Lina

Men Tack Jenny! Helt puckat att nån annan ska behöva säga till för att man ska tagga ner, men finns det ingen vuxentid beter man sig som ett barn ;) Jag ska göra vad jag kan för att sänka garden, vet att det ordnar til sig på nån vecka!! Kramar!!

2010-01-28 @ 20:51:29
URL: http://bullmammas.blogg.se/
Postat av: Nina

lilla gumman då.. jag vet precis hur det känns, och jag kan bara hålla med Jenny, även om jag är superdålig på det där själv, att sänka kraven och strunta i måstena..! du har ingen möjlighet att vila/sova en stund på dagen när Ossie sover? GÖR DET ISÅNNA FALL!



klart du kan lämna en beställning till söndagen, maila bara mig, eller skicka ett meddelande på facebook. glöm inte alla dina uppgifter, adress, personnr.. visst fanns det mkt fint??? :)



kram!

2010-01-29 @ 08:40:11
URL: http://ninadays.blogg.se/
Postat av: Nina

award hos mig! ,varsågod :)

2010-01-29 @ 15:12:36
URL: http://ninadays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0