Energi

Äntligen har lite energi kommit tillbaka!

Helt otroligt vad trötthet kan göra med sinne och kropp. När man tittar i backspegeln skrattar man ju åt eländet men vad lätt det är att hamna där! Jag vet inte varför heller, vi har ju varit sjuka i sisådär 14 veckor!! Och med Pelles bortgång och strul på jobbet och allt därtill, kanske man kan kalla det en svacka?!

Nu har jag, lite pinsamt, laddat hem en apps till iPhonen, Homeroutine. Det är det bästa jag gjort! För den har hjälpt mig hitta en rutin i vardagen igen, jag inte allt men med hushållsarbetet. Det som appsen påvisar har jag skrivit ut på A4 papper och satt upp på kylskåpsdörrarna så att man hela tiden går förbi vilket har visats sig ha en positiv inverkan på min make! Han tar nu frivilligt hand om disken efter maten OCH torkar bord och diskbänk! Japp, jag är mäkta imponerad över vad ett sådan liten sak kan ha för inverkan, jag har inte ens sagt något..

Det är ju ganska märkligt det här med att åldras, nu menar inte jag att jag känner mig gammal, utan att man alltid hört att man blir klokare ju äldre man blir! Och det är ju sant, det vet vi ju alla, men det är så fanstastikt tycker jag när man inser hur man själv växer. Jag tänker ofta på saker jag gjorde förrut när jag trodde jag gjorde rätt och hur jag gör nu, och vilken skillnad! Bara en sån sak att vara förälder när man är 21år och när man är 27år.. Bara 6år men oj vilken skillnad i både tanke och handling.
Eller i det här fallet hur man städar. Jag satt och funderade i min djupaste svacka, hur städar jag egentligen. Jag börjar alltid nere, plockar först, dammar, skurar toaletten, dammsuger och torkar golv, sen uppe om jag orkar ärligt så blir det kanske tre gånger nere och en gång uppe.. Men storstädar då, nja, jag tror inte riktigt att jag har fattat hur jag ska göra, eller vad jag ska göra och när?! Eller har jag bara glömt, eller hur var det nu? Nu kan jag iaf säga att jag lärt mig ganska bra med mina nya scheman på kylen =) Lite fjantig är jag men jag mår så mycket bättre och bitarna börjar falla på plats! Jag känner mig kreativ och glad fastän jag har så mycket att göra och huset är långt ifrån rent. Jag har flera pyselideer, vilket var väldigt längesedan, och jag ser fram emot att ta tag i saker! Lovely! 

Kommentarer
Postat av: Syrran =)

wow=) ska nog kopiera ditt schema!

lättare att bocka av vad man gjort och se vad man ska göra =)

2010-05-27 @ 11:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0