Ensam

Jag känner mig sååå ensam..

Pasi jobbar 7dagar i veckan, när han kommer hem är det mat, aktivitet, bada barn och sova. Jag är så slut på kvällarna efter att varit ensam med barn, jobb och hushållet att jag somnar lätt vid 21. Det här håller inte! Ossie kräver mer och mer för varje dag och vill helst att jag ska bära på honom 24 timmar om dygnet. När han somnar passar jag på att jobba, när han är vaken måste jag försöka ta resten.. Det ser ut som om någon terroristgrupp flyttat in i vårat hus och utövat sprängövningar. Jag försöker röja men det slutar med att stora högar skräåp ligger på gården och ruttnar bort. Jag kan inte göra nånting!

Hade jag pengar skulle jag anlita en extra-man som springer runt i vårt halvrustade hus och färdigställer saker, åker på tippen, tar barnen när jag handlar, kanske låter mig få sovmorgon..
Eller så skulle jag anlita en barnvakt över helgen som kan ha alla tre, sen skulle jag försöka rensa ur garaget och få iväg allt skräp i bilen (för jag kan inte köra med släp då hade jag ju tagit ungarna med mig!) Kanske tagit ett glas vin på kvällen för att sedan sova hela natten och fortsätta städa dagen efter. Och

Tänk att drömma om sådant för att få städa! Jag mår så förbannat dåligt när huset är rörigt, jag fungerar inte överhuvudtaget!  

Nu har frun kräkts lite så kan jag fortsätta röja med terroristen på armen.

Kommentarer
Postat av: Mia

ja vet hur det är med att må dåligt när huset är upp å ner med as mycke grejjer!



älskar dej lina, du är stark! du klarar de här!

kram Syrran

2010-05-14 @ 11:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0