Höstdelikatesser

I lördags hade en av våra säljare varit ute och plockat höstkantareller, hur mycket som helst! Sålde 1,5l för 20kr.. Jag köpte två lådor. Jag har ju inte kommit ut i skogen än, vi bor ju brevid skogen och det är jättelätt att trampa ut men inte med MenOssie Bin Laden på armen.. När vi senare plockade upp flickorna hos Mormor och Morfar hade även dom varit ut och plockat svamp och hem kom vi med ytterligare 2l trattisar =D Nu har allting landat på köksbänken för torkning och jag längtar tills dom är klara!





När jag paserade vardagsrumsfönstret slängde jag en blick på mitt dingnande äppelträd och insåg att det är god tid att ta reda på frukten.. Började med det som var inne, blev precis ett kilo, blev ett par burkar mos iaf! Nu ska veckan bjuda på sockerinhandling, bakning, inläggningar och annat husligt!
Maila gärna goda recept! [email protected]



Tack för alla tips om potatisen! Jag lovar att prova! Jag kom på också att när jag gick i skolan hade jag en klasskompis från stockholm som alltid hade kall potatis på hårdmacka! Kanske man ska prova?
Lindize, om du hittar någon som har manualen till envisa barn, maila mig den!! Jag har gett upp, låter dom som kan klä sig själv. Lite wabisabi men det får väl va så då!

Kommentarer
Postat av: Linda E

Äsch va tråkigt då :(... Antar att 6års trotsen har kommit.. Problemet här är att hon vägrar ha kläder (byxor mest), så det hjälper inte att hon får bestämma själv :S...

Så kan det vara.. Må så gott :)

2010-09-20 @ 14:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0