Brutalrens

Idag har jag jobbat heela dagen, gav upp vid halv fem när jag insåg att jag hade 40 ungar hemma, alla hade minst en kompis hemma =) Helena kom förbi på en kaffe och vi fick snacka lite skit. Skönt med avbrott i vardagen! Vi diskuterade lite tonårsbekymmer, dom börjar smyga över oss och i vissa frågor är vi lite osäkra både gubben och jag tror jag. Vi kom fram till idag att det är viktigt att skapa trygghet i hemmet och att barnen trivs här, men jag tror vi är på god väg eftersom dom flesta kidsen vill vara här och sova här, både Stella och Sandra har nästan alltid polare sovandes här på helgerna. Irma brukar ha Flisan här ibland och det älskar hon, kan prata om det hur länge som helst!
Lite klurigt när det blir så mycket att tänka på och det kommer plötsligt, det där med tonåren, man önskar att det fanns ett facit liksom. Eller varför inte öppna förskolan för tonårsföräldrar? Svenska kyrkan brukar ju vara så bra på att fixa sånt, fast det är klart hur skulle man hinna gå på sånt när man är ute och jagar eller skjutsar sina barn hela tiden..

Efter arbetet blev jag lite rastlös igen, konstigt fenomen, kommer nog av stillasittande jobb.. Jag tog iaf tag i garderoben. Jag skulle vilja säga att före bilden är någon annans men det funkar ju inte så jag skyller på Pasi, kryper ihop och håller för öronen.


Det här är ju äckligt och vidrigt, hur kan vi??!! Uscha inte undra på att jag sovit dåligt, inte mycket feng shui över det här!
Lite kan jag oxå skylla på att vi inte rustat sovrummet än och fått riktiga garderober, hade vi haft det hade det aldrig blitt så här =)

Jag körde en brutalrens, även i garderoben brevid som jag tyvärr ej fick med på bild, och med på loppis på lördag blev det 5 ikeakassar och en stor plastlåda med tröttnat-försmå-förstora-kläder. Ska bli intressant och veta om det blir nån krona för dom! Resultatet i garderoben blev så här



Ja, vad gör transportburen där.. Jag ska genast flytta den till källaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0