Fredagkväll

För det är fredagskväll och dans i folkets park.. raj raj raj...'
Jo vars här blir inge raj raj på ett tag inte, vi ska amma i ett sekel först, slänga tuttarna i vädret och lukta sur mjölk =)

Fredagen blev en städdag, behövdes verkligen, hua vad dammigt och grusigt det var. Har haft en antistädvecka tror jag. Men idag blev det både skurat i skåp och ugnen rengjord, skönt ibland! Förr i tiden när jag inte var gravid eller nåt annat handikapp så hade jag städdagar, väldigt praktiskt, jag fick städat vare sig det behövdes eller inte, och jag kunde sitta i soffan andra dagar eller pyssla med nåt annat. Det är ett av mina planeringstips inför hösten: inför städdagar! Nu har ju vi förutom 4 barn en hel djurpark (zoolarinne *asg*) så jag måste nog ha minst 3 dagar som städdagar..

Nu på kvällen bjöd vi in familjen till veckans kortkväll, grilla grillspett med fetaostsallad och till kaffet serverades frozen lime pie. Jag minns inte vem som vann eller på vilken plats jag kom bara att jag inte vann så nånstans mellan 2:a och 6:a. Det var ju inte det viktigaste att minnas..

Nu står väckarklockan på 5.00 och vi drar till Östhammar imorgon på loppis, enbart kläder denna gång, vi får se om jag gör nån kosing! Ska försöka komma ihåg kameran med batteri denna gång..

Natti natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Frozen lime pie....Mmmmmm..... hoppas det blir kvar rester till på måndag......hähä!



Är helt klart impad av din städiver, varifrån kommer det tro, själv är jag helt off huset gror igen och fönstren är inte putsade sen i våras... Giv mig lite av din energi!!! Puss, J



PS. Om du känner det dom ett zoo kan du alltid skaffa en corso, för de verkar decimera övriga husdjur (med fokus på kaniner, men katt skulle säkert oxå gå ner..). Suck.DS.

2009-08-15 @ 19:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0