Vaccination

Japp idag har jag, Pasi och Irma fått vaccin mot den nya influensan som den kallas! Sandra och Stella får nästa vecka.

Jag hör ständigt diskusioner om man ska eller inte ska ta detta vaccin, men kom igen, skulle sveriges landsting verkligen kosta på hela sveriges befolkning ett vaccin som detta om det inte vore nödvändigt?! Vanliga influensan är dödligare men den är frivillig OCH kostar 150kr. Biverkningar, ok det kan väl känns olustigt men jag skulle nog tycka att det var värre att se något av mina barn på intensiven med konstgjord lunga.. Risken är ungefär lika stor för båda men jag tar gärna säkra kort!
Jag har även jämfört biverkningar av vaccin med att äta halv/helfabrikat, jag är övertygad om att det är farligare att stoppa i sig det senare.

Jag rekomenderar vaccin! För er som undrar varför jag fick idag så är det för att jag räknas som vårdpersonal för vårat "avlastnings-barn".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0