Fisk i ugn

Min Mamma har inte direkt haft ett kreativt matlagande vad gäller fisk.. Sorry Mamsen men det gör inget :)
Men.. En fisk vi ätit (den och fiskpinnar har vi fått under vår uppväxt) är den absoult godaste och enklaste fiskrätt man kan äta och göra! Jag har gjort den med alla fisksorter, Sandra gillar lax mer och jag gillar bättre vit fisk.



Mamma Lenas Fisk med Kaviar , ca 6-8port

800g Fisk (Jag använder oftast sej av både ekonomiska och etiska skäl)
5dl grädde
Kaviar (randig för mildare och barnvänligare)
Dill
salt och peppar

Sätt ugnen på 230grader. Lägg fisken i en ugnsfast form, ringla över kaviar, salta peppra och strössla över dill. Häll på grädden, blir det för lite späd ut med lite mjölk! In i ugnen ca 40min eller tills fisken är klar! Servera med potatis och grönsaker.

Smaklig måltid!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Lät gott! Ett annat gott fiskrecept är en laxbit i foliepaket med rikligt med citronpeppar på, smulad fetaost, fryst spenat och broccoli. Lägg i ungsfast form och in i 225grader ca 30 min.. :)

2010-12-30 @ 10:18:18
URL: http://jennyann.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0