Middagstips

Jag vill slå ett slag för soppan! Ni som känner mig vet att jag älskar soppa, och även mina barn äter soppa och kan längta efter soppa. Idag vill jag dela med mig av ett recept på köttsoppa, helt vanlig köttsoppa!


Linas Köttsoppa, ca 6port

400-500g grytbitar finskurna
1,5l Köttbuljong
6 finhackade potatisar
4 hackade morötter
1 grovt hackad gul lök
(om du vill palsternacka och kålrot)
4 pressade vitlöksklyftor
10-15 vitpepparkorn
Lagerblad
En skvätt rött vin

Koka upp buljongen, i med köttet. På med vitlök och kryddor, småputtra 1h. Vik tvätten under tiden.
I med grönsakerna låt koka 15-20 min, känn på morötterna när dom är klar. I med vinet, koka upp igen. Om man vill kan man ha i lite mjölk direkt före servering. Strössla över persilja så ser det riktigt gott ut oxå!

Smaklig måltid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0