Nu är det gjort

Ja nu har begravningsdagen gått förbi. Fick panik redan när vi åkte förbi Hemmakväll och det var stängt och marschaller längs hela sidan, när vi sedan såg kyrkan från vägen brast det, ville inte dit. Hela kroppen spjänade emot när vi skulle gå in, det var fruktansvärt. Men det var så fint, jag jar aldrig sett vackrare begravning. Hela altartrappen var proppfull med blommor, har aldrig sett maken.. Kistan var så fin, vit, den vackraste kransen av röda och vita rosor format som ett hjärta med massor av murgröna som slingrade sig längs kistan. Vackra ord från min Faster och mina kusiner. Ljus överallt, hur mycket folk som helst, bänkarna fylldes ända ner, helt fantastiskt! Hoppas du ser hur många som sörjer dig!
Prästen som höll i begravningen var otrolig, han fick mig för första gången att ta åt mig av orden han sa. Han fick det så personligt.

Mia P du är en ängel som ställer upp så på mig! Tar semester för att hjälpa till och att erbjuda sig så, det är inte många som har den turen som jag har att få ha dig så nära! Du betyder mycket, glöm aldrig det!! Och tack alla andra som skänker sina tankar till oss nu!

Nu laddar kroppen om för en framtid minus en nära. Vardagen väntar och livet går vidare. Jag har lärt mig mycket det sista året, vad som är viktigt och inte, prioritera dina nära och kära, familjen är viktig! Gör det du tycker är roligt, du mår bättre då. Säg Nej till det du inte vill, det är ditt liv du bestämmer!

Jag fick veta en sak igår under fikat som gjorde mig mycket glad, det kommer förhoppningsvis leva upp det här året! Jag hoppas även att det blir ett till.. Skönt att blanda tårarna med glädje!


Kommentarer
Postat av: Mia P

Lina jag vet att du skulle ha gjort detsamma för mig:)

Du betyder mycket för mig du med. Även jag har tur att få ha dig så nära. STOR BAMSE KRAM MED MYCKET VÄRM till dig och din familj.

2010-02-21 @ 17:28:26
Postat av: Nina

låter som ett jättefint avsked! kram!

2010-02-22 @ 20:48:54
URL: http://ninadays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0