Vardagskaos

Ja det råder här hemma nu. Eller det råder alltid här hemma nuförtiden..

Av någon anledning är mina barn, läs Ossie, programmerad till att göra allting tvärtom. Jag har upplevt tre bebisar, fyra mindre barn. Ingen, Ingen kan riva och röja som min son, MenOssie Bin Laden. Plockar och städar jag i köket och hinner klart utan honom, hinner jag in i vardagsrummet och då står han där med ketchupflaskan och har världens finaste leende på läpparna. Hundmat och kaffefilter hittas oftast i vinstället under köksbänken. Plastbyttor och kastruller måste oftast diskas om, om dom mot förmodan hittas vid användningstillfället.
Detta scenario spelas om och om igen tills mamman av utmattning stupar i säng eller avbryter för att fortsätta samma sak utomhus.



Hur som haver har vi fått hjälp av underbara familjemedlemmar att rensa i vårat garage inför vintern. Det gick snabbt, brutalt men smärtfritt! Nu hoppas jag att vi på egen hand kan fortsätta åtminstonne någon mer stans..
Familjens män har också snickrat ihop en mycket fin vedbod och tillhörande leksaksförråd på gården. Ska bli väldigt skönt när det blir klart att kunna ha ett eget förråd till leksaker som annars lätt tar plats i garage eller som oftast ligger kvar utomhus. Ny ytterdörr är också på plats, foder på utsidan väntas. Ja det tar sig litegrann, men mycket kvar att göra på denna skrothög..

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0