Pessimisten

Jag har under Mars-månad kommit ikapp mycket i mina pågående projekt. Det är jätteskönt! Men samtidigt får jag lite ångest över att jag inte kommer ha nåt pågående snart.. Börja jaga nya? Eller låta det komma? Vi har ju en bostadssituation som måste lösas så tiden skulle ju vara ypperlig att lägga på rust! Men för att rusta behövs pengar och för att få pengar behövs jobb och katten på råttan och råtan på osten..

Hmm.. tänk om livet vore enkelt ibland.. Men allvarligt, hur kul har det varit? Jag är så tacksam för alla motgångar jag haft i livet, alla sjukdommar och besvär. Tänk hur mycket jag inte vetat om det inte vore för det! Tänk vilken usel kreatör jag vore! Nu sprudlar jag ideer, jag kan bestia berg med en kapsylöppnare! Det är sant! Det enda som gör det omöjligt är pessimisten. Som bor inne hos alla. Ge honom en chokladbit så håller han tyst :)



Nu väntar det perfekta fyndet på tradera!

Natti natti alla Monsterdiggare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0